ID-porten som er felles innloggingsløsning til offentlige tjenester på nett var ikke tilgjengelig sent lørdag kveld på grunn av driftsproblemer hos en av våre leverandører.
Ved 20-tiden lørdag kveld oppsto det problemer med innlogging via ID-porten, bruk av Digital postkasse, Kontakt- og reservasjonsregisteret og Maskinporten.
Årsaken er identifisert. Feilen skyldes tekniske problemer knyttet til kjøling i en datahall hos vår leverandør TietoEvry.
Oppdatert kl. 23.00:
Det jobbes fortsatt med å løse problemet, og det kan ta noe tid før løsninger er oppe igjen.
Oppdatert 7. mars kl. 00.13:
ID-porten er oppe igjen, men flere tjenester er fortsatt ikke tilbake i vanlig drift.
Oppdatert kl. 00.25:
ID-porten, KRR, Maskinporten og Digital postkasse er oppe igjen. Vår leverandør TietoEvry melder at det kan ta noe tid før alle tjenester fungerer som normalt.