Digitaliseringsdirektoratet, KS og Språkrådet samarbeider om en rekke digitale klarspråkstreff.
Treffene er gratis og åpne for alle. 11. juni er temaet:
Hvorfor satser toppsjefen i NAV på klart språk i sin organisasjon?
At klart språk lønner seg, er det ingen tvil om, og vi vet at klart språk i digitale tjenester gjør hverdagen enklere for brukerne. Men hva må til for at en stor organisasjon prioriterer klart språk? Velkommen til nytt digitalt klarspråkstreff om hvordan lykkes med klarspråk i store organisasjoner.
På nettseminaret den 11. juni viser Nav-direktør Hans Christian Holte hvorfor klarspråk er en av fem hovedsatsninger i etaten. Sammen med to kollegaer gir han deg også svarene på hvordan en så stor offentlig virksomhet lykkes med satsingen på klarspråk.
Ingvill Eriksen i Direktoratet for e-helse fikk utmerkelsen «Årets trekkhund» under årets utdeling av klarspråksprisene. Hun vil fortelle hvordan hun har motivert og trukket med seg ledere og kollegaer i arbeidet med et klart helsespråk.
Program
Derfor er klarspråk viktig, særlig for tjenesteutviklingen i Nav
Hans Christian Holte, direktør i NavSlik har vi forbedret tekstene. Om arbeidsavklaringspenger (AAP) på nav.no
Miriam Eileen Nes Begnum, seniorrådgiver i NavTydelig og rett på sak. Klarspråk og språkverksteder i fylker og på Nav-kontorer
Eva Bekkelund-Eriksen, kommunikasjonsrådgiver i NavHvordan motivere til klart helsespråk?
Ingvill Eriksen, kommunikasjonsrådgiver i Direktoratet for e-helse
Velkommen på klarspråktreff!