Vil du høre om hvordan vi jobber med Startoff-prosjekter fra begynnelse til slutt? Fredrikstad Kommune, ved prosjektleder Åshild Van Nuys, har sagt seg villig til å være med på denne historiefortellingen. Jeg heter Asli og jeg kommer til å rapportere direkte fra prosjektet underveis, så følg meg gjerne her på #digitaliseringsbloggen.
StartOff er et rammeverk for gjennomføring av startupvennlige anskaffelser. Det vil si at vi i StartOff tilbyr veiledning og prosjektstøtte til oppdragsgiver og leverandør i en tilrettelagt prosess. Hva dette handler om i praksis kan du få høre om her.
Vi er en fin gjeng som jobber med ordningen. Det er Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) som administrerer ordningen og vi i Digitaliseringsdirektoratet og Leverandørutviklingsprogrammet (NHO) er samarbeidspartnere.
Dette er meg, Asli Aydemir. Bare ta kontakt om du har spørsmål og tilbakemeldinger på e-post: asli.aydemir@digdir.no, eller kontakt en av de andre i Startoff-gjengen her: https://startoff.anskaffelser.no/om
Tirsdag 10. mai
Det har kommet inn 7 tilbud til kulturetaten i Fredrikstad kommune og nå er det tid for å vurdere disse gjennom dialog med tilbyderne.
Asli leser tilbud
Åshild har intervjuer med tilbydere
Onsdag 30. mars 2022
I dag er det en stor dag: Konkurransen “Arrangørvennlig by” i Fredrikstad er nå lyst ut! Vi søker rett og slett etter etter løsninger for hvordan vi kan gjøre det enklere å gjennomføre arrangementer i byen.
Det har vært noen heftige dager med å forberede konkurransen. Et viktig suksesskriterium for å lykkes med et StartOff-prosjekt er jobben vi gjør helt i starten. Det handler om å beskrive behovet og formidle det godt slik at vi treffer riktige miljøene.
Vi bruker blant annet en kortfilm for å forklare behovet og i tillegg til en tosiders behovsbeskrivelse som dere finner på StartOffs side (last ned vedlegg 1).
Se "bakomfilm": Slik jobber de bak kulissene for å forberede utfordringsfilmen.
Selv om konkurransen er ute og vi kan senke skuldrene litt, så er det veldig spennende å følge med på responsen. Vi håper på og forventer mange gode idéskisser fra startupene. Så følg med, snart kommer jeg med nytt innlegg om responsen.
Om prosjektet
Kultur og opplevelser er viktig for kommunens innbyggere og de som besøker dem. Derfor vil de bli en enda mer arrangørvennlig by og arbeider med en helhetlig satsing på Fredrikstad. I konkurransen etterlyser kommunen en digital løsning som gjør det enklere for de som ønsker å gjennomføre arrangementer i Fredrikstad.
StartOff bringer oppdragsgivere sammen med startups for å løse utfordringer i offentlig sektor. Se StartOff.no for mer informasjon.
Tirsdag 21. mars 2022
Akkurat nå lader vi opp til torsdag 24. mars for da er det Startoff demodag. Det betyr at fem leverandører skal komme og demonstrere løsningene som de har utviklet i tett samarbeid med sine offentlige oppdragsgivere. Du kan enten følge arrangementet fysisk, digitalt, eller se opptak. Jeg deler det uansett med deg i etterkant.
Her kommer en hilsen i farta:
Asli Aydemir
Aydemir har flere års erfaring fra digitaliseringsprosjekter i privat- og offentligsektor. Hun har hatt roller som prosjektleder og forretningsutvikler, og har alltid vært spesielt opptatt av å skape verdier som kommer kunder/brukere til gode. Aydemir ser alltid etter nye måter å løse utfordringer på og liker å jobbe nær brukere. Hun jobber nå med Deling av data og StartOff-programmet.