Roller og ansvar i ein prosjektorganisasjon
Ryggrada i ein velfungerende prosjektorganisasjon er eit sett av definerte roller, og at desse er bemanna med riktig kompetanse og styresmakt. Her finn du beskriving av nokre sentrale roller i prosjektorganisasjonen for verksemda, med tilhøyrande ansvar og oppgåver.
Roller | Ansvar | Oppgåver |
---|---|---|
Porteføljestyre |
Vedta kriterium for innhald og prioritering av porteføljen Sikre at porteføljen er balansert i forhold til det strategiske målet for verksemda |
Godkjenne porteføljeplanen og jamlege revisjonar av denne Godkjenne og sette i verk tiltak for å handtere vesentlege avvik |
Porteføljeansvarlig |
Levere eit best mogleg underlag for ei avgjerd til porteføljestyretyret, slik at porteføljestyringa for verksemda blir optimal Foreslå oppdateringar i porteføljeplanen knytte til nye og endra prosjekt og program |
Leie den fortløpande gjennomgangen og planlegginga av porteføljen Sørge for regelmessig rapportering av porteføljen til porteføljestyret, og foreslå nødvendige tiltak for å handtere avvik Legge fram forslag til oppdaterte porteføljeplanar for porteføljestyret |
Porteføljekontor |
Støtte den porteføljeansvarlige i utøvelsen av sitt ansvar og gjennomføringen av sine oppgaver |
Hente inn informasjon om prosjekt og program i porteføljen, og oppdatere porteføljeoversikten Identifisere konfliktar i porteføljeplanen, foreslå endringar og halde planen ved like |
Prosjektkontor |
Støtte og legge til rette for god prosjektstyring i organisasjonen Foreslå og gjennomføre tiltak som vil auke modnaden i prosjektorganisasjonen |
Rettleie, støtte og følge opp prosjekta i styringa og rapporteringa av dei Gi opplæring i bruk av prosessar, metodar og verktøy |
Prosjekteier |
Er øvste leiar og avgjerdstakar for prosjektet Skal sjå til at prosjektet blir planlagt og gjennomført i samsvar med rammene og forventningane som verksemdsleiinga har lagt til grunn, evt. foreslå nødvendige endringar og tiltak for leiinga Har det overordna ansvaret for at gevinstane for prosjektet blir realiserte. Dersom ikkje prosjekteigar oppnemner ein gevinstansvarleg, er han/ho åleine om å ta vare på dette |
Godkjenne prosjektplanen og eventuelle seinare revisjonar av den Vedta prosjektet sine faseovergangar Støtte prosjektleiaren i leiinga av prosjektet, og ta avgjerder i saker som ligg utanfor prosjektleiaren si myndigheit |
Prosjektstyre (styringsgruppe) |
Prosjektstyret er støtteorgan for prosjekteigaren, som er leiar av prosjektstyret Prosjektstyret skal bidra til å belyse og balansere ulike interesser i prosjektet Medlemmene i prosjektstyret skal vera ambassadørar for prosjektet i sine respektive delar av linjeorganisasjonen Ansvar og oppgåver i prosjektstyret er generelt knytt til dei tre interessentgruppene Forretning – verksemda sine forventningar til prosjektet når det gjeld forretningar Brukar - dei som er mottakarar av prosjektprodukta Leverandør - dei som skal bidra med nødvendige ressursar for å fremskaffe leveransane |
Jamleg gjennomgang av statusen for prosjektet Finne gode tiltak for å handtere avvik i prosjektet, og følge opp gjennomføring av dei tiltaka som er knytte til sin eigen del av linjeorganisasjonen For at eit prosjektstyre skal fungere godt må alle desse interessentgruppene vere godt representerte, evt. med éin representant som tar vare på kvar av desse gruppene, ofte kalla seniorbrukar og seniorleverandør |
Prosjektleder |
Planlegge og gjennomføre prosjektet innanfor de rammene som er gitt frå prosjekteigar Be prosjekteigar om godkjenning i saker som går ut over eigen myndigheit gitt av prosjekteigar Ta initiativ til å greie ut og foreslå eventuelle endringar i prosjektet, for å bidra til styrking av verdien for prosjektet sett i verksemda sitt perspektiv |
Utarbeide og vedlikehalde planane for prosjektet, og sørge for prosjekteigar si tilslutning og godkjenning av desse Styre gjennomføringa av prosjekta i samsvar med plan, evt rapportere avvik og komme med forslag til tiltak Bygge opp og leie ei prosjektgruppe med riktig kompetanse Sørge for god kommunikasjon eksternt og internt i prosjektet |
Programeier |
Ta vare på målet og gjennomføringa av programmet på vegner av verksemdsleiinga, inkludert at gevinstane til programmet blir realiserte |
Rapportere status for programmet til verksemdsleiinga |
Programleder |
Styre planlegginga og gjennomføringa av programmet Leiar av programkontoret som støttar programleiaren i gjennomføringa av oppgåvene |
Sette i verk, koordinere og følge opp prosjekta i programmet på overordna nivå Rapportere status for programmet til programeigar, og foreslå tiltak for å ta vare på eventuelle avvik |