Språkbarrierar
Gode språkferdigheiter er grunnleggjande for vellykka deltaking i samfunnet, utdanning, yrkesliv og mellommenneskelege forhold. Språk i offentleg sektor bør òg vera forståeleg for brukarane.
Dei fleste forstår språket i offentlege digitale tenester
Språkferdigheiter inkluderer ikkje berre evna til å tala og forstå eit språk, men òg evna til å lesa, skriva og tolka informasjon på ein meiningsfull måte.
Nøkkeltal
Nøkkeltal om språk
Personar med innvandrarbakgrunn i Noreg (SSB, 2024)
Meiner språket i offentleg sektor ikkje er forståeleg (IT i praksis, 2024)
Har generelle lesevanskar (Dysleksi Norge)
Ved inngangen til 2024 vart det busatt 931 081 innvandrarar i Noreg. Dette er ein auke på 53 854 personar frå 2023. Talet på innvandrarar i Noreg har meir enn tredobla seg dei siste tjue åra. Dette kan, for enkelte, bidra til utfordringar med språk i møte med det offentlege.
Dysleksi Norge regner med at 20 prosent av dei som går ut av skulen har generelle lesevanskar. Dette er over ein million nordmenn.
Figuren nedanfor viser fordelinga mellom tal på innbyggarar som meiner offentlege digitale tenester brukar eit forståeleg språk. Tal fra 2024 viser at 48 prosent er einig, medan 19 prosent meiner språket i offentlege digitale tenester ikkje er forståeleg. I 2023 var tala på henholdsvis 45 og 23 prosent.