Digitaliseringsdirektoratet (Digdir) inviterer til Brukerstøtteforum 2024, som gjennomføres som en fysisk samling i Digdirs lokaler i Økern Portal. Tema på årets samling er digital inkludering og brukerinnsikt.
Brukerstøtteforum skal bidra til å effektivisere og koordinere brukerstøtten mot sluttbruker. Digdir vil benytte Brukerstøtteforum til samarbeid og informasjons- og erfaringsutveksling med kundenes førstelinjer. Mandat for brukerstøtteforumet er tilgjengelige på Samarbeidsportalen (samarbeid.digdir.no).
Målgruppe for samlingen
Deltagelse i brukerstøtteforumet er gratis og er åpen for alle kunder. Vi sender denne invitasjonen til de som har deltatt på Brukerstøtteforum tidligere eller som er meldt inn som kontaktpersoner fra virksomheter. Dersom det er andre kollegaer i din virksomhet som bør delta på samlingen, så er det fint om du kan videresende informasjon og invitasjon til dem.
Agenda
09.00: Velkommen og innledning
Presentasjon av møtedeltagere, virksomhet og funksjon.
09.15: Beste praksis» for digital inkludering
Hvordan kan vi best støtte innbyggere som mangler digitale ferdigheter ?Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse, HK-dir ved Tanja Aas
10.00: Pause
10.15: Digital inkludering ved bruk av digitale tjenester
Nytt på eID-området. eID, MinID+, digital lommebok Digdir v/Stig Slaatto-Hornnes
11.00: Pause
11.15: Digitalt sårbare brukere. Skatteetaten v/Ragnhild Elvestad
12.00 Lunsj
13.00: Flyt og forbedring
Utnyttelse av brukerinnsikt Skatteetaten v/Ann Kristin Aspeli
13.45: Pause
14.00: Oppfølging av Regjeringens handlingsplan for digital inkludering Digdir v/Stian Lindbøl
14.30: Diskusjonsrunde: Svindel-forsøk
Hvordan håndterer førstelinjene tilbakemeldinger fra brukere, som mottar svindel sms/e-post ? For eksempel der andre etater/virksomheter blir brukt i svindelforsøk.
15.00: Avslutning