Filtrer Fjern alle filter Sektor Fylkeskommune Helseforetak (-) Kommune (-) Stat Årstall 2016 2018 2019 2020 2022 2023 Tema Barn og unge Byggeprosjekter Digitalisering Helse Inngår i en livshendelse Økonomi Privatøkonomi Stimulab skal bidra til å utvikle kunnskap og spreie erfaringar om samordna tenester til beste for brukarane. Les om dei ulike prosjekta som er med i ordninga. Du valde Kommune and Stat, som gav 10 treff. 2022 Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet: Tiltaksoppfølging for voldsutsatte sårbare voksne Prosjektet har sett på oppfølgingen av voldsutsatte voksne. Målet er å få et helhetsperspektiv i arbeidet med tiltaksoppfølgingen og gjøre det enklere for de ulike tjenesteutøvere å identifisere riktige tiltak til riktig tid, slik at hjelpen når de voldsutsatte. 2019 Brønnøysundregistera og NAV Lillestrøm: Heilskapleg teneste for førebygging av økonomiske problem (KLOPP) Uhandterleg gjeld og store økonomiske problem er vanleg blant enkelpersonføretak. Prosjektet har sett på korleis ein kan førebygge uhandterleg gjeld blant enkeltpersonføretak. 2023 Direktoratet for byggkvalitet (DiBK): Ingen sak med byggesak – effektiv og brukerrettet veiledning i alle ledd Prosjektet skal ta for seg et velkjent problem for mange, nemlig veiledning rundt byggesaker. Undersøkelser viser at dette er en stor tidstyv både for stat, kommune og innbyggere. Prosjektet skal utforske større tverrsektorielt samarbeid, med mål om å finne en mer effektiv tjeneste gjennom innovative og digitale løsninger. 2023 Helsedirektoratet: Systemdemonstrator: – eksperimentering med bedre og tverrsektorielle tilbakemeldingssløyfer mellom stat og kommune Prosjektet ser til Vinnovas (Sveriges innovasjonsmyndighet) tilnærming til systemdemonstrator i arbeidet med å styrke tilbakemeldingssløyfen fra bruker og tjenester til sentralforvaltningen og tilbake igjen. 2016 IMDi: Betre kvalitet i kommunane si introduksjonsordning for flyktningar som nyleg har kome IMDi har utvikla ei digital delingsteneste som legg til rette for at kommunar kan dele erfaringar, verktøy, modellar og framgangsmåtar dei bruker i integreringsarbeidet. 2023 Kriminalomsorgsdirektoratet: En trygg og forutsigbar overgang fra fengsel til et selvstendig liv i frihet Prosjekt skal ta tak i det tverrgående samarbeidet mellom kriminalomsorgen og velferdstjenestene, for å finne ut hvordan de kan jobbe på nye måter slik at løslatte kan få en god start på livet i frihet. 2018 NAV Lillestrøm: Gjeldsfloka Økonomiske utfordringar er eit omfattande og smertefullt problem. Prosjektet har skissert ei digital teneste som gjev brukarane komplett oversikt over økonomien sin og som gjer ei rekkje andre tenester mogleg. 2023 NAV: Forsøk i NAV med større lokalt handlingsrom - Tillitsreformen i NAV – lokal tjenesteutvikling Arbeid- og velferdsetaten (NAV) har i tildelingsbrevet for 2022 fra Arbeids- og inkluderingsdepartementet fått i oppdrag å starte opp arbeidet med et av regjeringens viktigste prosjekter, Tillitsreformen, hvor NAV er valgt som pilot. Prosjektet skal utforske hvordan man kan legge til rette for lokalt forankret tjenesteutvikling med større handlingsrom. 2022 Statsforvalterens fellestjenester: Klagebehandling økonomisk sosialhjelp Prosjektet skal utforske hvordan samhandling mellom stat og kommune i tjenester som ligger i skjæringspunktet mellom sektorene kan videreutvikles til det beste for innbyggerne. 2020 Øyane DPS: Pasientens helsetjeneste i et helsefellesskap Når sykehus og kommuner ikke samarbeider godt nok går dette ut over de mest sårbare pasientene. Hvordan skape helhetlige tjenester for pasienten – mellom helseforetak og kommuner – på tvers av nivå og sektorer?
2022 Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet: Tiltaksoppfølging for voldsutsatte sårbare voksne Prosjektet har sett på oppfølgingen av voldsutsatte voksne. Målet er å få et helhetsperspektiv i arbeidet med tiltaksoppfølgingen og gjøre det enklere for de ulike tjenesteutøvere å identifisere riktige tiltak til riktig tid, slik at hjelpen når de voldsutsatte.
2019 Brønnøysundregistera og NAV Lillestrøm: Heilskapleg teneste for førebygging av økonomiske problem (KLOPP) Uhandterleg gjeld og store økonomiske problem er vanleg blant enkelpersonføretak. Prosjektet har sett på korleis ein kan førebygge uhandterleg gjeld blant enkeltpersonføretak.
2023 Direktoratet for byggkvalitet (DiBK): Ingen sak med byggesak – effektiv og brukerrettet veiledning i alle ledd Prosjektet skal ta for seg et velkjent problem for mange, nemlig veiledning rundt byggesaker. Undersøkelser viser at dette er en stor tidstyv både for stat, kommune og innbyggere. Prosjektet skal utforske større tverrsektorielt samarbeid, med mål om å finne en mer effektiv tjeneste gjennom innovative og digitale løsninger.
2023 Helsedirektoratet: Systemdemonstrator: – eksperimentering med bedre og tverrsektorielle tilbakemeldingssløyfer mellom stat og kommune Prosjektet ser til Vinnovas (Sveriges innovasjonsmyndighet) tilnærming til systemdemonstrator i arbeidet med å styrke tilbakemeldingssløyfen fra bruker og tjenester til sentralforvaltningen og tilbake igjen.
2016 IMDi: Betre kvalitet i kommunane si introduksjonsordning for flyktningar som nyleg har kome IMDi har utvikla ei digital delingsteneste som legg til rette for at kommunar kan dele erfaringar, verktøy, modellar og framgangsmåtar dei bruker i integreringsarbeidet.
2023 Kriminalomsorgsdirektoratet: En trygg og forutsigbar overgang fra fengsel til et selvstendig liv i frihet Prosjekt skal ta tak i det tverrgående samarbeidet mellom kriminalomsorgen og velferdstjenestene, for å finne ut hvordan de kan jobbe på nye måter slik at løslatte kan få en god start på livet i frihet.
2018 NAV Lillestrøm: Gjeldsfloka Økonomiske utfordringar er eit omfattande og smertefullt problem. Prosjektet har skissert ei digital teneste som gjev brukarane komplett oversikt over økonomien sin og som gjer ei rekkje andre tenester mogleg.
2023 NAV: Forsøk i NAV med større lokalt handlingsrom - Tillitsreformen i NAV – lokal tjenesteutvikling Arbeid- og velferdsetaten (NAV) har i tildelingsbrevet for 2022 fra Arbeids- og inkluderingsdepartementet fått i oppdrag å starte opp arbeidet med et av regjeringens viktigste prosjekter, Tillitsreformen, hvor NAV er valgt som pilot. Prosjektet skal utforske hvordan man kan legge til rette for lokalt forankret tjenesteutvikling med større handlingsrom.
2022 Statsforvalterens fellestjenester: Klagebehandling økonomisk sosialhjelp Prosjektet skal utforske hvordan samhandling mellom stat og kommune i tjenester som ligger i skjæringspunktet mellom sektorene kan videreutvikles til det beste for innbyggerne.
2020 Øyane DPS: Pasientens helsetjeneste i et helsefellesskap Når sykehus og kommuner ikke samarbeider godt nok går dette ut over de mest sårbare pasientene. Hvordan skape helhetlige tjenester for pasienten – mellom helseforetak og kommuner – på tvers av nivå og sektorer?